مهمترین نکات برای استفاده از اسکرولینگ در طراحی سایت


مهمترین نکات برای استفاده از اسکرولینگ در طراحی سایت
آنچه وقتی در ساخت سایت ممنوع بود در سال های اخیر بعنوان یک کدام از پرطرفدارترین تکنیک ها، حیاتی مجدد یافته و به یک بایستگی مبدل شده است. بعبارت دیگر اسکرولینگ با اصلاح معایب پیشین خویش بعنوان المانی هسته ای در ساخت سایت ، گشوده آفرینی گردیده است. از اینرو طراحان می بایست قوانین تازه اسکرولینگ را بیاموزند. به این خواسته قصد داریم درین نوشته‌ی علمی علل احیای مجدد ی اسکرولینگ را بازرسی کرده و به بعضی از نقاط مثبت و منفی این تکنیک اشاره کنیم.
چرا اسکرولینگ حیاتی مجدد یافت.
این سوال پاسخی ساده دارااست و آنهم موبایل های تلفن همراه میباشد. با تمرکز به پیشی خریداری نمودن یوزرها موبایل از یوزرها دسکتاپ، طراحان رابط کاربری نیز خویش را با این حقیقت وفق داده اند. طراحی سایت با ارتقا یوزرها اسکرین های کوچکتر، اسکرولینگ به یک ضرورت مبدل شوید. بعبارت دیگر با کوچکتر شدن اسکرین ها، اسکرول ها زمانبر خیس میشوند.
البته در احیای مجدد ی اسکرولینگ کارداران دیگری نیز نقش دارند که به آن ها اشاره می شود. آغاز، با دسترسی به وب پرسرعت اسکرول کردن در مقایسه با کلیک کردن صفحه به ورقه به شیوه ای سریعتر برای دسترسی به داده ها مبدل شد. رویش توانمند سایت های رسانه اجتماعی عامل دیگری بود که به احیای مجدد ی این تکنیک یاری کرد. درواقع اسکرول کردن بطور طبیعی با محتوای ایجاد کرد گردیده بوسیله یوزرها، سازش یافته میباشد.
همانطور که میدانید و در نوشته‌علمی ی دیگری نیز به آن اشاره شد ،اسکرول زمان بر درکنار پیاده سازی با محوریت کارت رویش نموده است. با مخلوط ایندو تکنیک می توانید جریانی بی نقطه پایان از محتوای  bite-sized (شایسته ترین نوع محتوا برای اینترنت و بویژه تجربیات گوشی) را به یوزرها خویش ارائه دهید.
ضمنا اصل above the fold که هنگامی بازدارنده پیشرفت اسکرولینگ بود مانند قبل مداقه دیرین را ندارد. نتایج بدست آمده از مطالعات صورت گرفته بیان‌کننده این حقیقت می باشد که یوزرها با اسکرولینگ مشکلی ندارند. گنجاندن همگی ی مفاد در above the fold موجب میگردد تا آراسته کردن تمامی چیز براساس فواصل معادل و بصورت اسکرول قابل انعطاف ناممکن گردد.
بخشی از محبوبیت above the fold بدین استدلال بود که تکنیک اسکرولینگ ، پس از پیشرفت های انجام یافته در جاوا اسکریپت و CSS فقط بعنوان یک الگوی پیاده سازی درنظر گرفته میشد. تا قبل از این جالب جلوه دادن اسکرولینگ از روش storytelling ویژوال دشوارتر بود. فکر کنید یک شیت ی وقتگیر پر‌از تکست که با تصاویر گاه و بیگاه در آن تداخل ساخت و ساز می شد ،قطعا لی اوت UI شایان توجه ای عدم وجود.
البته در‌صورتی‌که اسکرول های وقت گیر را بعنوان یک canvas به کار گیری کرده تا از روش گرافیک ها، برنامه خردسالان ها، آیکون ها و غیره بخش های ابتدایی، میانی و انتهایی محتوا را اکران دهید، به اقتدار فیلم مانند آن برای جلب توجه ی یوزرها پی خواهید موفقیت.
درحقیقت اکنون شاهد ظهورتعدادی از الگوهای پیوندی(ترکیبی) بعنوان تمایل های تازه در اسکرولینگ هستیم.بعنوان نمونه اسکرول ثابتی((fixed in place scroll که ما در UXPin تورپیج خودمان استفاده می کنیم به عبارتی تجارب ی فعل و انفعالی شبیه وبسایت های سابق اسکرول وقت گیر سوای نیاز به کشیدن عمودی سایت را اخلاق میکند.
اسکرولینگ برای چه اشخاصی مطلوب میباشد.
صحیح مانند بقیه تکنیک ها و ابزارهای پیاده سازی، اسکرولینگ نیز موافقان و معارضان خویش را دارااست. در بیشتر موردها نمیتوان اعلام‌کرد موافقان یا این که معارضان این تکنیک حق دارا هستند یا این که غلط میکنند. به این ترتیب قبل از به کارگیری از این تکنیک می بایست تک تک جوانب را بخوبی سنجید.
جنبه های مثبت اسکرولینگ:
تشویق و علت ای برای تعامل:  اسکرولینگ با تحریک دائمی تغییر تحول المان قادر است متدی دیدنی برای storytelling باشد که یوزرها را به تعامل تشویق میکند، بویژه در صورتی‌که اسکرولینگ پارالاکس با ذوق و سلیقه و با ذوق جاری ساختن گردد.
سرعت بیشتر:  اسکرولینگ وقتگیر از کلیلک کردن در نویگیشن های پیچیده سریعتر بوده و موجب کندی یا این که محدودیت در تجارب ی کاربری نمی‌شود. درواقع ادراک و شعور فرصت از سپری شد مجال ،التفات بیشتری دارد.
اغوا و جلب یوزرها:  استفاده ی آسوده از اسکرولینگ موجب تشویق تعامل در یوزرها گردیده و آن‌ها مجال بیشتری در وبسایت سپری میکنند. این آیتم در وبسایت هایی با اسکرول نامحدود صدق بیشتری داراست به دلیل آنکه در اینگونه وبسایت هایی می‌توانید به یوزرها یاری کنید تا محتواهای مرتبطی را بیابند که حتی فکرش را نمیکردند.
پیاده سازی واکنشگر: بدلیل تنوع سایز در اسکرین ها و امکان های مختلف آنها ،دیزاین قادر است بغرنج شود ولی اسکرولینگ به معمولی کردن این تفاوت ها امداد میکند.
در دست گرفتن جسچر:  بنظر می‌رسد اسکرولینگ بطور ارگانیک با تاچ مرتبط هست البته سوایپ کردن به سمت زیر از ضربه زدن های مکرر روی نواحی گوناگون اسکرین آسانتر میباشد. بعلاوه یوزرها، بویژه یوزرها گوشی آنرا بعنوان نحوه ای برای اکران داده ها پذیرفته اند.
پیاده سازی دلنشین: راجع به تجارب ی کاربری تعداد کمترکلیک ها به تعاملات سریعتر باعث شد‌ه‌است.

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 7 ]

[ شنبه 24 دی 1401 ] 9:27 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]