مهم ترین نکات برای طراحی فوتر سایت

مهم ترین نکات برای طراحی فوتر سایت

نکات مهم در طراحی فوتر وبسایت؟ مگه فوتر هم عنایت داره طراحیش؟ باید در جواب بگم که بله خیلی هم عنایت داره. فوتر مثلا جاهایی از تارنما میباشد که این تامل خطا براش به وجود اومده که چون انتهای وبسایت میباشد مداقه خاصی نداره و نیازی نیست بهش عنایت بدیم. همین اول بایستی بگم این پندار رو از ذهنتون بدور کنید. چون روی seo وب سایت تاثیر زیادی داره.

چون فوتر وبسایت برای مثال جاهایی میباشد که درسته به اندازه هدر تو چشم نیست ولی خیلی از کاربرها برای رفع بعضی از نیازهاشون که در پی توضیح میدیم به فوتر مراجعه می‌کنن. همراهمون باشید تا درپی تعدادی تا از این نکات رو خدمتتون توضیح بدیم.

فوتر چیست؟

همانگونه که می دانید هر وبسایت از یک سری صفحه ساخته میشه که در بخش انتهایی تمام صفحات، قسمتی وجود دارد که مشتمل بر آدرس و شماره تلفن، آخرین و پربازدیدترین مقاله ها، عضویت در روزنامه، لینک شبکه های اجتماعی و … می شود به این نصیب فوتر یا پابرگ گفته می شود. برای طراحی سایت در مشهد می توانید به رایا پارس مراجعه کنید.

التفات فوتر در طراحی سایت چیست؟

فوتر تارنما قسمتی است که بیشترین اطلاعات فنی و حقوقی وبسایت در آن قرار می گیرد از این جهت قسمتی هست که بیشتر بازدیدکنندگان وبسایت به آن دقت می کنند و از این رو اهمیت ویژه ای داره به همین دلیل می تونین از این نصیب به عنوانsite map به کارگیری نمائید و لینک و پیوند های مهم سایتتون که ممکن می باشد از چشم مخاطب دور بمونه رو درین قسمت قرار بدید در واقع شما میتونین از فوتر وبسایت به عنوان اهرمی برای هدایت کاربران به سایر صفحه های مهم خود استعمال کنین.

قرار تصاحب کردن site map  در فوتر از این جهت مهمه که پیوند تمامی صفحات یک وب سایت در site map  قرار می گیره داشتن یه site map صحیح و اینکه لینک صفحه ها، را به درستی در فوتر قرار بدیم سبب ساز میشه که مخاطب به صدق وارد صفحه های مربوطه بشه و برهه زمانی مجال بیشتری رو در تارنما شما سپری کنه و این مورد به سئو و بهینه سازی سایت شما کمک میکنه.

اگه برای سایت یا کسب و برنامه خردسالان گواهینامه معتبر یا علامت اعتمادی دارین خوب درین نصیب قرار بدین تا بتونین به وب سایتتون اعتبار ببخشید و در کاربر خود شم متکی بودن و امنیت ساخت و ساز نمائید.

در طراحی فوتر چه نکاتی رو می بایست رعایت کنیم؟

طراحی فوتر یک کدام از از سایر از فعالیت هایی می باشد که برای خدمات seo اجرا میشه و توی طراحی فوتر موردهای بسیار زیادی میباشد که می بایست بهش عنایت بدیم ولی چندین گزینه میباشد که اصل شغل هستند و باید قطعاً رعایت بشن که عبارت‌اند از:

۱- صفحه آرایی فوتر می بایست معمولی باشه

۲- یک گزاره ۲ الی ۳ خطی راجع‌به خودمون بنویسیم

۳- قراردادن لینک و پیوند‌های کاربردی و اصلی

۴- دسته‌بندی لینک‌های قرار داده شده

۵- اطلاعات تماس با ما رو قرار بدیم

۶- قرار دادن آیکون شبکه‌های اجتماعی که بیشتر درون‌شون شغل داریم

۷- قراردادن نوار جستجو

۸- قراردادن لوگو اینماد (در صورت داشتن کسب‌وکار اینترنتی)

با ما همدم باشید تا به‌دنبال همه این موردها ها رو با هم مطالعه کنیم و به صورت جزئی بهشون بپردازیم.

نکته اول | صفحه آرایی فوتر رو ساده انجام بدیم

چرا می‌گیم صفحه ارایی فوتر می بایست بی آلایش باشه؟ اگه به خیلی از شرکت سئو کار اعتنا کرده باشین، میبینین که از یه طراحی ساده برای فوتر استفاده کردن چون از نکات اصلی در طراحی فوتر سایت همین معمولی بودن طراحیش هست. ما به این عامل می‌گیم معمولی باشه چون که در فوتر اطلاعات زیادی معمولاً قرار می‌گیره و در صورت به کارگیری از صفحه آرایی‌های پیچیده، سبب حیران شدن ذهن استفاده کننده می‌شیم.

ولی سادگی رو با اعمال هیچ کاری خطا نگیرید، می‌تونید برای اینکه فوتر ساده‌ای داشته باشید از رنگ‌های سازمانیتون استعمال فرمائید و با رنگ‌های مشابه به اون مخلوط نمایید.

در اینجا همونطور که میبینید رنگ سبز نادر رنگ چطوری با رنگ سبز برجسته ترکیب شده و یک ظاهر جذابی به فوتر داده. برای یافت کردن پالت همای رنگی مشابه می‌تونید از وبسایت هایی مثل: Colorhunt استفاده فرمائید.

نکته دوم | توضیح کوتاه از خودمون بدیم

داخل فوتر یک جمله در‌حد ۲ الی ۳ خط درباره خودمون و کسب و کارمون بنویسیم و از نوع نگاهمون به استحصال و کارمون توضیح بدیم، در مورد باورمون بنویسیم و یک دیدی به کاربری که در سایتمون هست بدیم و اونو با باورمون یاور کنیم.

نکته سوم | لینک‌های کاربردی و اصلی رو قرار بدیم

داخل فوتر می‌تونیم لینک‌های صفحات پربازدید و صفحاتی که از اون روش می‌تونن با ما ارتباط بگیرن رو معرفی کنیم که از این‌راه بتونیم به سؤال اکثر کاربرها جواب بدیم و زودتر کاربر هارو به هدفشون برسونیم. این کاریه که بسیاری از مشاوره بهینه سازی از اون به کار گیری میکنن و خیلی براشون کاربردیه.

نکته چهارم | لینک و پیوند هارو دسته‌بندی کنیم

در شرایطی که لینک و پیوند‌های اصلی ما در فوتر زیاد شد، نیازه که مجموعه بندیشون کنیم تا کاربر متوجه بشه به طور مثال الان تو این ستون لینک‌های ارتباط با ما هست، تو ستون کناری در باب سؤالات متداول است و… . 

در این جا میبینید که تمامی لینک و پیوند‌ها مجموعه‌بندی شدن و همین یک مورد خودش به تنهایی تونسته تو زیبایی فوتر ما نقش مهمی رو اعمال کنه، پس به طبعً این آیتم رو رعایت کنید.


برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 11 ]

[ سه شنبه 29 آذر 1401 ] 10:35 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]