چرا Scrolling در طراحی سایت مهم است؟

چرا Scrolling در طراحی سایت مهم است؟
اسکرول کردن (Scrolling) موقتا سهمی اصلی در برنامه ریزی ها و اپلیکیش ها دارااست.البته پرسش اینجاست که چگونه می توان از آن برای طراحی سایت هایی امروزی وحرفه ای استفاده کرد ؟
در صدر برای اشخاصی که با کلمه اسکرول کردن آشنا نیستند می بایست توضیح دهیم که زمانی شما در یک سایت یا این که یک نرم افزار به زیر سایت یا این که آن اپلیکیش میروید (با به کار گیری از غلتک موشواره ، دکمه جهتی صفحه کلید یا این که کشیدن انگشت روی ورقه اکران) درواقع دارید در وب سایت یا این که آن نرم‌افزار اسکرول میکنید.
اسکرول کردن در واقعیت سبب دخالت دادن مخاطب و مشغول کردن او با سایت می شود.گاهی مواقع اسکرول کردن در سایت مشغول کننده می باشد اما از تمامی مهمتر این می‌باشد که در واقع داستانی را برای کاربر ماجرا می نماید.یکی‌از شایسته ترین طریق ها برای ساخت سایت این می‌باشد که به سایت تحت عنوان یک راوی داستان نگاه کنیم، مقصود وبسایت هرچه که باشد واقعیت این میباشد همواره درحال داستان داستانی برای استفاده کننده میباشد. برای طراحی سایت حرفه ای می توانید با رایا پارس همراه شوید.

امروزه اکثر زمان ها سایت ها از اسکرول عمودی (Vertical Scrolling)برای هدایت مخاطب به صفحه های داخلی تارنما و یا این که برای تلاوت ادامه مقاله ها استفاده می نمایند.که می قدرت از اشکال متعدد آن در طراحی سایت ها استفاده نمود.

اسکرول آحاد کاغذ (Full Page Scrolling) :
اسکرول کل صفحه به تازگی به یکی از طرق دوست داستنی در طراحی سایت تبدیل شد‌ه‌است.یکی از خصوصیت های اسکرولینگ مطلوب برای طراحی سایت این است که خلال جلوه های بصری روی ارتقاء کاربرد سایت نیز تمرکز داشته باشد.
وب سایت هایی که بصورت اسکرول کل صفحه پیاده سازی گردیده اند از JavaScript و CSS3 برای ساخت‌و‌ساز تغییرات بصری در عکس ها استفاده می نمایند تا از این طرز یک وبسایت ریسپانسیور با جلوه های گرافیکی پر رنگ و از همه مهمتر سایتی که دارنده خصوصیت داستان سرایی است پیاده سازی خواهد شد.

از روش طراحی وب های تک تک اسکرول میتوان مسیر کاربر و اینکه محتوای تارنما چه‌طور به وی علامت داده شود را در اختیار گرفتن کرد.در واقعیت این سیستم بسیار مشابه مرور اسلاید های عکس بصورت پی درپی است که داستانی را به طور تصویری برای استفاده کننده ماجرا می نماید.
یکی‌از شایسته ترین مفاد برای طراحی وب سایت فول اسکرول هنگامی می باشد که می‌خواهیم محصولی را معرفی کنیم. سایت beoplay.com یکی‌از مثال های عالی ساخت سایت تک تک اسکرول هست که از روش جلوه های گرافیکی و قصه داستان به نحوه ای جالب به معرفی تولید ها خویش می پردازد.

اسکرول کردن پارالاکس (Parallax Scrolling) :
اسکرول پارالاکس یکی‌از‌از دیگر از راه‌های طراحی وب سایت های اسکرول میباشد. اسکرول پارالاکس به مطرح شدن معمولی بخشی از ساخت سایت میباشد که در آن، هنگام اسکرول کردن بوسیله غلتک موشواره، محتوای پس زمینه (Background) – عکس یا این که هرچیز دیگری – نسبت به محتوای جلویی (Foreground) وبسایت با سرعت متفاوتی حرکت نماید.پیاده سازی این نوع اسکرول در تارنما نیز به یاری JavaScript و CSS3 اجرا می‌گیرد که امروزه از محبوبیت متعددی بین طراحان سایت به کار گرفت‌ه‌هست.
نکته منفی در خصوص  Parallax Scrolling این میباشد که هنوز در مرورگرهای موبایل بخوبی کار نمی نماید.همینطور این روش نیاز به تعدادی تصویر با باکیفیت دارااست که ممکن می باشد سبب افزایش فضای اشغالی و وسعت پوشه های سایت گردد.البته می توان با مدیر فولدر ها و استفاده از این تکنولوژی در جاهای خاصی از تارنما و خیر تمام صفحه های این قضیه را برطرف نمود.
همان طور که می‌توانید مشاهده کنید از این تکنولوژی نو و توسعه یافته در صفحه ها متفاوت تارنما آوینا پرداز مانند صفحه: طراحی وب سایت ، seo وبسایت ، باشگاه مشتریان و .. بخوبی استفاده شده می‌باشد.

برچسب ها: طراحی سایت ,

[ بازدید : 9 ]

[ شنبه 26 آذر 1401 ] 11:21 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]