نکات کاربردی دربارهی تصویرگزینی و تصویرچینی برای وب دیزاینرها
نکات کاربردی درباره ی تصویرگزینی و تصویرچینی برای اینترنت دیزاینرها میرسیم به فصل پنجم (تصویرگزینی و تصویرچینی) و جوابدادن بدین سؤال که اینترنت دیزاینر چطور و بر طبق چه معیارهایی بایستی برای وب سایت عکس و تصویر تعیین نماید. تعیین عکس و تصویر برای وب سایت طراحی سایت در مشهد عمل بسیار طاقت فرسا و غامضای میباشد زیرا بشرها (یوزرها) تصاویر را براساس فرهنگ و تمدن و تجربیاتهای خویش تعبیروتفسیر مینمایند. درواقع، دو نفری که به یک عکس نگاه مینمایند، به یک عکس نگاه نمی کنند، آن ها دو عکس را می بینند. همینطور، تعیین برخی عکسها آلرژی بیشتری دارااست. برای مثال، برای تعیین hero image یا این که hero shot، تصویر بنری که در نصفهی بالایی ورقهی تارنما قرار می گیرد و مخاطب هنگامی کاغذ را گشوده مینماید اولیه از کلیه آن را میبیند، بایستی با تمرکز و وسواس بیشتری شغل کرد. به همین ادله، اساسی میباشد که اینترنت دیزاینر عکس یا این که تصویری را برای وب سایت تعیین نماید که جواب دو سؤال از سه سؤال پایین در باب آن عکس مثبت باشد: آیا تصویر با مارک و محصولاتش مرتبط میباشد؟ آیا تصویر جذاب میباشد؟ آیا تصویر جالب میباشد؟ در پی، راجع به تکتک آن سؤالات توضیح بیشتری می دهیم تا مورد تماما پرنور و تفاوت دیدنیبودن و جذاببودن هم معلوم گردد. ۱. آیا تصویر با مارک و محصولاتش مرتبط میباشد؟ یادتان باشد که یک عکس قادر است قصه مارک را بگوید. اینگونه عکسی در خیال و خاطر مخاطب می ماند. همینطور، به وی امداد مینماید تا بفهمد محتوای شیت در زمینه ی چه چیزی میباشد. پس، عکسی را تعیین نمائید که مخاطب با نگاه کردن به آن جواب این سوال های را در آن ببیند: این تارنما چیست و در آن چه چیزی عرضه میگردد؟ به این ترتیب، هر چه عکس یا این که تصویر به مارک، محصول ها، سرویس ها یا این که محتوای یک قسمت یا این که برگه مرتبطخیس باشد، عالی میباشد. به عکس ذیل نگاه گنید. در حالتی که این عکس اولین چیزی باشد که در تارنما میبینید، به طور کامل متوجه می شوید که آن استخراجوکار چه چیزی عرضه مینماید و محصولش چه تمایزی با تولیدات حریف داراست. راهنمای تعیین عکس برای سایت ۲. آیا تصویر دیدنی میباشد؟ تصویر می بایست به طبع جذاب باشد، خیر قطعا قشنگ. مشغول کردن مخاطب اصلیخیس از زیبایی میباشد. شاید موردنیاز باشد عکس یا این که تصویری بسیار مختلف اخلاق فرمایید تا از رقبا متمایز گردید. پیشنهاد میکنم مسلما محرمانه به وب سایت (پورتفولیو) hi-im-julian بزنید و ببیند که وی چهقدر خلاقانه برای معرفیکردن و علامتدادن هرکدام از مهارتهایی که دارااست، تصویری بسیار گوناگون و جذاب ساخته میباشد. گزینش تصویر جذاب در اینترنت طراحی صفحه ۳. آیا عکس جالب میباشد؟ تصویر می بایست به دیده استفاده کننده جالب بیاید یا این که احساسات اورا سرگرم نماید. چه تصویری دیدنی میباشد؟ جذابیت، بصری یا این که احساساتی، به زمینه وب سایت و یوزرها هدفش بستگی داراست. به عنوان مثال، در شرایطی که سایت برای عرضهی پوشاک نوزادان پیاده سازی میگردد؛ به احتمال زیاد، هیچچیز دیدنیخیس از تصویر یک مامان و نوزادش وجود ندارد. جذابیت امری فرضی و هنری میباشد. همین هم عمل را دشوار مینماید. البته یادتان باشد که تصویر قرار میباشد دیدنی باشد تا استفاده کننده را دعوت به کاری نماید. به عنوان مثال، در شرایطی که سایت برای یک رستوران میباشد، عکسی جالب میباشد که مخاطب را وادار نماید تا بخواهد غذاهای آن رستوران را بخرد و آزمون نماید. ضمنا یادتان باشد که عکسها در تارنما می بایست پیامی را به استفاده کننده منتقل و یاری نمایند تا استفاده کننده ادراک بهتری از استخراجوکار و محصولش داشته باشد یا این که لحاظ اورا جلب نمایند تا در برگه بماند و محتوایش را بخواند. به همین استدلال میباشد که ملاحظات بازاریابی و مجموعه مارکتینگ پروژه هم در گزینش تصاویر بایستی درنظر گرفته گردد. در برخی پروژهها، تعیین تصاویر تماما برعهدهی گروه مارکتینگ میباشد و اینترنت دیزاینر نقشی در آن ندارد.
برچسب ها: طراحی سایت در مشهد , [ بازدید : 2 ][ يکشنبه 10 دی 1402 ] 11:57 ] [ محمد صادقی ]
[ ]